20 Ekim 2009 Salı

EVET DİNLENDİM GELDİM.

Çok yorucu bir yolculuk oldu.Dün akşam saat yediden yattım ta ki sabah yediye kadar:)ama çok yorğun ve perişandim.Gezi sonrası yorğun arğın işe gitmem pek iyi olmadı ama mecburiyetten gittim.Resmen canım çıktı, zavallı gözlerim kapandı .Ama çok şükür uyudum bol bol ve dinlendim.Sabah kalktığımda yüzüm gözüm şişmişti.Bukadar da uyunur mu ?diceksıniz ama uyudum valla..

Biraz gezimizi anlatayım,sabah 7 gibi kayseride olduk.Otelimize bavulları bırakıp ,kahvaltıya indik.Otelimizin adı ,BENT bizleri çok güzel ağırladılar.Kahvaltı sonrasın da kayseri belediyesi bize otobüs tahsis etmişti.Rehberimiz kent ve mimarsinan müzesi müd.orhan beydi.Çok saygılı görgülü,namuslu bir insandı.Saolsun 2 günümüzü beraber geçirdik.Gezdik tozduk tarihinı anlattı bizlere.Müzenin içide dışıda gerçekten görülmeye değer.http://www.kayseri-kentmuzesi.gov.tr/online.htm buradan dolaşabilirsiniz.Daha sonra kadir has kongre ve spor merkezini gezdik.Kocaman bizimki valla pinnik gibi kalıyor.http://www.tribundergi.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=44526&start=0&st=0&sk=t&sd=a ama nasıl bir koşuşturma içerisinde geziyoruz. Zaman kısıtlı uykusuz yorgun ama zevkle geziyoruz.Yaşça büyük teyzelerimiz vardı bizler gibi hızlı gezemeyip otobüsü bekçilik yapmayı yeğliyorlardı.

Daha sonrasında huzur evi ziyaretimiz oldu,beni en çok duygulandıran ,beni benden alan teyzeler ve amcalar ,hepsinin ayrı ayrı bir hayat hikayesi var. Tabi ki çok kalamadık,ama biz huzur evinin kapısından otobüsle girerken bahçede spor aletlerinde spor yapma telaşına düşmüş iki büklüm bir amca vardı.Bizi görür görmez yüzünde bir gülümseme ifadesi ,bize el sallıyordu.Otobüs durdu ve yanımıza geldi,ben hemen amcanın eline sarıldım ve öptüm. Bana hoşgeldin yavrum dedi,gözleri dolu dolu.Amca ağlama nolur dedim ,benimde gözlerim doldu gözümü kırpsam gözyaşım akacak,ağlamıyorum dedi :(((ama ağladı.oğlu ve gelini bırakmış hemen hayatı anlattı oracıkta,oo oğluyla gelinine diyecek bişey bulamıyoruım.Tüm yaşlılarımızla daha doğrusu göre bildiklerimizle sohbet ettik,Onların hayır duasını alıp ayrıldık:(((( özel hayata girdiği için resimleyemedık.

Daha sonra tarihi kayseri evine geçtik,ilk girdigim anda ilkildim.Mumyalar o kadar gerçekçiydi ki ,aynı insan gibiler,mumya gördüm ama bukadar gerçekçi olanı görmemiştim. Nenelerin dedelerin yüz ifadeleri,ellerindeki kırışıklıklar aynen yapılmıştı şaştım kaldım.

Eee acıktık bu arada öğle yemeğimizi saolsun kayserinin sıcak insanı orhan bey belediye adına ismarlandı.

Yeraltı çarşısını ,kapalı çarşıyı gezdik pastırma ve sucuk alındı doğal olarak. Biz bayanlar alış verişi severiz yaaa.
Sonrasında alış veriş merkezini dolaştık 1 saat gezme üresi verildi ancak bir katını dolaşa bildik:))))
Gelelim akşam yemeğimize,http://www.besteperestaurant.com/hakkimizda.html burada dönen restauranda yedik.Hissetmedik yemek yerken döndüğünü ama saat ekseninde gerçekten dönüyordu,ve manzarayı ,şehri ,işıltıları ,döne döne ,göre göre harika bir yemek yedik.

Otel ve dinlenme ;ayaklarımız davul olmuştu.

hmmm bu arada resimleri ben eklemedim kardeşim gül burda bakabilirsiniz.http://1ciftyurek.blogspot.com/ ikimiz aynı anda ekleyince garip olur diye düşündüm.

Pazar günü;otelde kahvaltı yaptıktan sonra bavullarımızı bozulan otobüsümüze yerleştirip ,belediye otobüsüyle geziye devam ettik. Doğru erciyese çıktık.Teleferiğe binmeden önce bizlere mont ,battaniye verdiler,çıkmadan önce aşağlar normaldi.Üşümeyiz dedik ama donarsınız dedi yetkili , bizde söylenene uyup aldık verilenleri,yükseldikçe titredik,çenelerimiz takırdamaya başladı. manzara süperdi .
Artık dönüş yoluna girmiştik.Yoldan geçerken şelaleye gidecektik.Git git tam kayseriden sonra 4 saatte gittik,
Herkesin aklında bukadar virajlı ve ucurumlu ,tozlu ,çukurlu,yollardan geçiyoruz görmeye değer mı ?diye sesler yükselmeye başlamıştı hatta bir ara vaz geçip geri dönmeyi bile düşündük,Mide bulantıları ,baş dönmeleri , bol bol bulantı ilaçları içip pısmış dualar ediyorduk.
iki dağın arasında görmeye gerçekten değer bir yermiş. Birde bunun dönüş kabusu vardı,dört saatte dönüş yolu çilesini çektik,otobüsümüz şelaledeykenden bozukmuş.ve biz sonra öğreniyoruz.arka lambalar yanmıyormuş,otobüsün içinde tek bir işık açık değildi.Bizde yol çok karanlık şöförbey yolu göremiyor diye yorumlar yapıyoruz nereden bilelim sadece ön farlara ışık yetsin diye açmadığını hoş zaten açamaz ki .
O ıssız karanlık ,yolda akü tam bitseydı 35 bayan ,kımlere yem olurduk halimiz ne olurdu düşünemiyorum.Telf bile çekmiyordu.Allahın bir mucizesi çıkabildik o yolda.
Ta ki pozantı dinlenme tesislerinden çıkana kadar kımsenin bişeyden haberi yok!!! bişeyden habersiz yola devam biz,sağımızdan solumuzdan polis arabası geçiyor.Bizde öylesine geçiyor diye düşünüyoruz nihayetin sonunda polis devriyesi bizi durdurdu;neden işıklar, arka farlar ,sinyaller yanmıyor diyene kadar!!!şöför orada akünün bittiğini açıklıyor ve bizim haberimiz oluyor.Geri zekalı adam o şekilde gidebildiği kadar gidecekti 35 can var araçta.Polis devriyesi arkadan kimse bize çarpmasın diye eskortluk etti ,allah polislerimizi eksik etmesin.Kamyoncuların dinlenme mola yerlerine kadar sağ salim yetiştik.Kamyonculardı hepsı ama ıssız ye ucurumlu yollardan daha güvenli biyerdi.Akü takılsı ve sağ salim evimize yetiştik. Ama her gözümü kapattığımda şelale yolunu kabus olarak görüyoruım.

Gülen Tezer dedi ki...

Cansu'm, tatlı kız; iyi olmuş, değişiklik olmuş; ah bir de mesain olmasaydı daha iyiymiş. Huzurevine gitmenize çok mutlu oldum. Onlar da bir zamanlar gençti, onları ziyarete gelen her insan ne kadar iyi hissettiriyordur onları.

Dönüş yolunuz tam kabus olmuş! Duyarsız pis insan! Çok kızdım o adama. İnsan hayatının bu kadar ucuz olduğu bir memlekette bunu bile normal karşılıyor neredeyse insanlar :(
Neyse sağlıkla dönmüşsün. Hoş geldin :)

Bu arada gulen.tezer@gmail.com'a gerçek adın ve soyadını da yazar mısın??

Paşa dedi ki...

iyi olmuş gezdin gördün bilgilendin dinlendin...
ama arada da ürperdin ay allah korumuş valla.
neyse çok şükür sağ salımsınız.
iyi geceler.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

oh ne güzel gezmişsiniz valla kıskanmamak elde değil.güzel bir moral olmuştur iki bacı size.Dönüşte gerçekten Allah korumuş sizi n eya insan hayatı bu kadra ucuz mu işte sorumsuzluk bu olsa gerek.
teleferiğe hiç binmedim ama anlattıkların gözümü korkuttu doğrusu.
eee lafa daldık hoşgeldin bu arada:)

icimdeki yolculuk dedi ki...

güzel yerler değilmi..ahh ahh huzur evleri yol gözleyen yaşlılarla dolu sohbet etmeye hasretler:(( şelale dönüşü zormuş gerçekten

Stil Direktoru dedi ki...

Canım ya Allah kormuş resmen, yüzün de asık çıkmasın böyle :( Sanırım güneş vurdu yüzüne, fotoları bekliyoruz

ummugulsum dedi ki...

ne guzel gezmıssınız:)
oyle adamları ne yapsakkı cok kızıyorum ya boylelerıne sankı mıllet pazarda buldu canını duyarsız!

TATESAL dedi ki...

Canım benim ne güzel gezmiş dolaşmışsınız,sefan olsun...Yorgunluk geçer,gördüklerin yanına kalır...Sevgiler...

Unknown dedi ki...

hoşgeldin cansu.yazını bir solukta okudum.bende yakın zamanda kayseriye gittim.ama senin gibi güzel degerlendiremedim zamanımı.çocuk olunca zor oluyor.ama bir daha ki sefere muhakkak yazdıgın yerleri tek tek ziyaret edecegim.ama şelaleyi pek düşünmüyorum tabiki.

TAZE NANE dedi ki...

Ah ne güzel gezmek, dinlenmek.
Dönüş yolunuz biraz kötü olmuş.
Tekrar hoşgeldin canım.
Sevgiler.

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Canım ne iyi yapmışsın gitmekle!bizlerlede paylaştın sağolasın.Olumsuzluklar olmuş ama sağ sağim gittin geldin çok şükür.Huzur evlerine bende gitmek istiyorum,ama hiç gitmedim inşallah kısmet olur.
Seni öpüyorum canımcım.

Ceyda Türkgeldi dedi ki...

gitmiş kadar olduk derler ya aynen öyle oldu.sanki saat saat seninleydik süper oldu valla.ohh ne güzel geldi bu tatil. sefan olsun.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ne güzel stres atmışın kardeşinin blogunda hemen resimlere baktım:))
Ama birdaha gelecek olursan ltfn önceden haberim olsun:)

Gülen Tezer dedi ki...

:)))))))))) çok güldürdün beni :) Sedef benim gerçekten ikiz kardeşim. İkimiz de sistemik lupus eritematosuz tanısıyla izleniyoruz. Canım benim, Gülen'im denişsin ya, çok teşekkür ederim, çok hoşuma gitti :)

MAVİANNE dedi ki...

hoşgeldin
zorlu geçmiş yol

LEMAN dedi ki...

çok güzel anlatmışın atlamadan okudum memleketımı begenmene sevındım