23 Kasım 2009 Pazartesi

TATESAL MİMİ(4) MAHALLİ ŞİVE İLE SOHBET


Sevgili arkadaşım tatesal beni mimlemiş.Çok teşekkür ederim canım.Herkes bulunduğu memleketin şivesi ile yanıt verecek . Kural bu.

İKİ KADININ SOHBETİ!!!!

Ayla Teyze:Kız emine sabah şeriflerin hayrola ,gene çıkık geliksin pazarı taşımaya.Nasılsın?

Emine Teyze:Hayırlı sabahlar ayla iyiyim sen nasılsın?.Bakom sende geliksin.

Ayla Teyze:He geldik yaa ,gelmesem döl döş ne yiyci ,ne içici.Bende menedura(domate),bakdeniz(maydonoz),nahna(lahana) ,marul(kıvırcık lahana),zılk(pazı yaprağı)alıcım.Zılk alım da döl döş,ana bize sarma sar deyik durolar.Sarım da kursaklarından geçsin dedim.

Emine Teyze:Ben iyiyem de dün mideme bişiler oluktu ,bir kıleyder biber yiyiksin kimin yanodu.(bir kıleyder biber ,kurutulmuş iplerde olan kırmızı dolmalık biberdir)Nolomuş ki bunca yanomuş?Bilmiyom ki doktura götüdü döller beni bir çiğneyecek hab(ilaç) yazdı salıverdi.Doktur anlamadı ellağlem(sanırım).Senin kafan nasıl oldu.Dönüy mü? daha.

Ayla Teyze:Dönmez mi yaa komşu,hemide fırıldak kimin döno.Bütün gece dönük duro ev başıma kepici belliyom.Emine teyze;şuralıktan kıreyfurt alda akşam sık suyunu iç, dün döller intelletten okudular beye(bana).

Pazarcılar mal satma çabası ile bağırırlar:Gel abla ,teyze ,bacı,amca,buralıktan başka yerde ucuzu yok gellll.Hepsini al git bir kilosu kabala (ucuz).Kabala buralıktaaaaaaaaa.

Emine Teyze:Ben gidom çok eyleştim.Adama kahvaltı koyumda iki sokum yesin,sağlıcakla kal.

Ayla teyze: Güle gitt de sana bişi decim.neymiş,dün bizim haddüce (hatice)gidim dedim iki çor edim(dedikodu)ikide hanek çalım dedim(gülerek hoş sohbet)evde yoktu allah bilir günde kaç kapı deynekliyo.Lik lik hiç durmuyo.Allah kene bir çene verik ,eve yere bakmaz.Gidom gelom yok.

Emine Teyze:Kele senin aklın keso mu?OO dölleri ,herifi gönderdikten kelli(sonra) kapıyı çektiği bille(gibi) kendini sokaga atar.Günde 3-5 kapı deyneklemekten yiyik yiyik fıcı kimin oluk.Essah mı diyon!! Eee bırak keni zehiri zakkumu çıkasıcca !!kendi sorunu, ıstıfıl olsun(ne hali varsa görsün).

Ayla Teyze:Yarın gel de iki cor yapak ,hanek çalak.Allaha emanet ol kalsağlıcakla.

http://wwwtasarimdabugn.blogspot.com/
http://icmdkiyolculuk.blogspot.com/
http://elifsultan1.blogspot.com/
http://dedesininkuzusu.blogspot.com/
http://elifileyasamak.blogspot.com/
http://sengulceherturden.blogspot.com/
http://pembetatlar.blogspot.com/
http://www.stildirektoru.com/
http://mavianne.blogspot.com/
http://tasarimmekani.blogspot.com/
http://gulentezer.blogspot.com/
Zorlama yok tabi ki isteyen buyursun kızlar.Kocaman sevgiler.... MEMLEKET HATAY .

13 yorum:

tatesal dedi ki...

Canım bayıldım harika olmuş,müthiş güzel ya....Ama 5 kişi mimlensin dedik ve hangi ilin şivesi onu yazmamışsın...Mimlenenleri nasıl yazacakları konusunda bilgilendir...
hataymıydı senin memleket...
Süpersin lale gerçekten bayıldım....

Pembe Tatlar dedi ki...

aldım mimimi gidiyorum:D:D:D:D

hobicik dedi ki...

cok komik sive olmus valla hele "döller" kelimesine bayildim aksam aksam cok guldum Allah da seni guldursun hep, super olmus.....:))

ŞANSLI dedi ki...

Ay çok güzel olmuş ya!anacım be ne yapacağım şimdi:))))
En kısa zamanda yayınlanacaktır inşallah!teşekkürler.
Öptüm canım.

içimdeki yolculuk (funda) dedi ki...

bu nerenin şivesi çok değişik.canım ben doğma büyüme izmir'liyim şiveyi bilmiyorumki..yapmaya çalışırım bi deniyim bakalım:))

KEYFESEYRAN dedi ki...

canım benim süpersin yaa öptüm

havvanur dedi ki...

hatayımızın şiveside çok güzelmişş keşke şive bilsem balıklama atlardımda bilmiom sevgiler lalelcim

kubra zeynep kara dedi ki...

çok eğlenceli olmuş bu mim:))

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

:) çok ilginç :) cor nedir? hanek nedir? kıleyder nedir?
Cansu'm; Seninle konuşmamız mümkün mü? Telefon numaranı yazarsan seni aramak istiyorum. (acil)
Öpüyorum. Mimi yazarım :)

Bestami Palta dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Lezzet Günlüğüm dedi ki...

Bre bacım neydir bu mim sen needicin yoo sen bırak keni hele benim matfaga gel orda görüşek ahada ben gidiom kele bak sende gel ha:)))
Buda benden olsun çok hoştu gayet güzel anlatmışsınız şivemizi.

Gülen Tezer Üstün dedi ki...

Cansu'm; nerelerdesin?

annemin yemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş sevgi ile kalınnnn..